07 juli 2012

Nu är det fest!

Idag är det födelsedagsfest!
Jag fyller snart år och det är en strålande vacker dag.
Festen blir utomhus på min stora härliga terrass.
Buffébordet är uppdukat med mina vackra Mateusfat.

Fördrink av syrensaft, vitt vin och kolsyrat vatten, dekorerad
med jordgubbar, mynta och syrenis som har smält på bilden.
 Buffé med potatissallad, tomat och mozzarellasallad,
blandsallad, melon, sås, grillad biff, fläskfilé och kyckling.
Underbar jordgubbsmoussetårta som min syster har gjort.
Chokladmuffins med jordgubbsglasyr.
Is med syrenblommor som jag frös in när de blommade.
 Syrensaft rosa och gott!
 Svalkande Mojito med syrenis
Stämningsfull avslutning!

Det blev en underbar födelsedag med släkt och vänner.
Jag fick massor med fina presenter som jag kommer att
visa senare, den härliga ljuslyktan ovan är en av gåvorna.

Kram 
               Nona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar