25 juli 2012

The Nut House Trädgårdacafé - Torsåker

Idag har mamma och jag varit på ett helt underbart litet trädgårdacafé The Nut House precis bredvid Torsåker slott i Upplands Väsby. När jag var liten så var jag ofta ute vid Torsåker med pappa och farfar som hade en liten sommarstuga inte långt därifrån. Jag minns de förfallna och igenvuxna växthusen som skymtade vid slottet och det gamla magasinet som också såg väldigt nedgånget ut och där jag trodde att det spökade. Jag har inte varit där ute på flera år och det var kul att se vilken förändring som har skett. Nu är både slottet och det k-märkta magasinet upprustat och de har fått igång växthusen och öppnat det underbara lilla trädgårdscafét i det som en gång var Torsåkers slotts trädgårdsmästeri. Naturen runt slottet är fantastiskt vacker och inte långt därifrån ligger hästhagar och sjön fysingen. På väg därifrån så åkte vi förbi "Bygget" som jag hört så många historier om. Det är ett gammalt vitt flerfamiljshus som också var väldigt nedgånget och obebott. Därifrån kommer min första cyckel som pappa renoverade och vi hittade också en dockvagn till min stora lycka. Nu håller de på att renovera huset och det kommer nog att bli riktigt fint när det är klart.

Jag kan verkligen rekommendera ett besök på The Nut House Café och trädgårdsbutik, ta gärna en titt på deras hemsida.

Hemsida: www.lisa.se


Kram 
                Nona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar