28 juli 2012

Blåbär är ju gott...

Idag har jag gjort något som jag aldrig gör och det är mycket tveksamt om jag någonsin gör om det... Jag följde med mamma till skogen för att plocka blåbär. Blåbär är ju gott och att plocka lite egna kan ju vara kul. Ja det lät faktiskt ganska mysigt att följa med, men jag blev fullkomligt uppäten av mygg. De attackerade mig från alla håll hur mycket myggmedel jag än smetade på. Nu förstår jag varför jag inte har närmat mig en skog på sådär tio år. Jag hör inte hemma i skogen för alla äckliga kryp som mygg, bromsar och knott fullkomligt dras till mig. Att jag dessutom är allergisk mot insektsbett gör ju inte det hela bättre. Men efter ca två timmar av envishet, blod svett och tårar så lyckades jag plocka ca 1,5 liter blåbär, några skogshallon och lite smultron. Nu ska det ska smaka gott med lite egen plockade bär med grekisk yoghurt och honung!

Kram 
                Nona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar